10 عاملی که در رتبه بندی به صورت مستقیم تاثیر نمی گذارد

فاکتور های سئو

در سئو باورهای اشتباهی هستند که به صورت عمومی در ذهن مردم قرار دارد ، در بعضی از موارد اینطور به نظر میرسه که مردم بر این عقیده هستند که حرکاتی در قسمت های مختلف سایت انجام دهند به صورت مستقیم روی سئو سایت تاثیر مستقیم دارد ! در این مقاله به 10 مورد از این عوامل پرداخته ایم.

1 – سن سایت شما

سن سایت در سئو

یکی از بحث ها درمورد سن سایت است ، آیا اصلا برای شرکت گوگل مهم است که شما سایتتون رو سال 1990 ثبت کرده باشید یا 2008 یا 2016 ؟ جواب منفی است ، چیزی که برای گوگل مهم است اینه که محتوای شما چقدر به درد کاربر خورده و تا چه حد بازخورد مثبت داشته است ! یا اینکه چقدر به اون محتوا لینک شده است ، برای مثال اگر سایت شما از سال 1998 شروع به کارکرده باشه و هنوز به قدرت به کار خودش ادامه میده طبیعی هست که محتوای با کیفیت و لینک های طبیعی داشته باشه .

این امکان هست که سایت شما در سال 2015 ثبت کرده باشید و بسیار موفق و پرطرفدار بوده اید و تمامی مواردی که گوگل گفته رو هم رعایت کردید ، پس گوگل بدون توجه به قدمت سایتتون رو موفق میدونه و به اون توجه بیشتری میکنه .

2 – آیا سایت شما از سرویس های گوگل استفاده می کند

سرویس های گوگل سئو

مردم نگران این هستند که آیا سایت ما از سرویس های گوگل مثل آنالیز استفاده نمیکنه میتونه محتوای ما رو بخونه یا نه ؟ اگر بخونه چقدر تاثیر داره ؟

ابزار های گوگل فقط برای این هستند که بدونید شما کارهای مشکوک مثل خرید لینک یا اسپم استفاده نکرده اید ، پس نگران این نباشید که این نرم افزار ها بخوان تاثیری در سئو سایت شما داشته باشند .

3 – لایک ها ، اشتراک گذاری ها ، تعداد توئیت ها از سایت شما

شبکه های اجتمعای در سئو

به عنوان مثال شما یک شمارنده از تعداد به اشتراک گذاری ها در صفحه سایت خود گذاشتید ، 17000 بار به اشتراک گذاشته شده است ، این عدد بزرگی است ولی هوش مصنوعی گوگل اگر متوجه شود وب سایت شما خرید لایک یا فالوور انجام داده است ، تعداد لایک ها ، توئیت های سایت شما را بی اهمیت جلوه می دهد .

4 – بازگشت یا مدت زمان حضور کاربر

بانس ریت

خب این موضوع جالبی هست ، بذارید فرض کنیم که مثلا مدت زمان حضور کاربر در سایت شما بطور میانگین دو دقیقه هست و این عدد با میانگین های جهانی تعریف شده پایین تر است ! به نظر شما این چیز ها برای گوگل مهم است ، ممکن هست سایت شما سرعتش بالا باشه و کاربر به اون چیزی که میخواست در کمتر از دو دقیقه برسد .

چیزی که مهم است فعالیت کلیکی کاربر است

5 – تکنولوژی به کار گرفته شده در سایت

تکنولوژی سایت

آیا شما از جاوا اسکریپت یا NondeJs یا React که ویژه ی خود گوگل و فیس بوک هست استفاده می کنید ؟ گوگل اهمیتی نمیده که شما از چه سرویسی استفاده می کنید در واقع گوگل اون چیزی رو می بینه که شما به کاربر نشون میدید .

6 – داشتن باکس اطلاعات در صفحه نتایج جستجو

باکس گوگل

اکثر سایت های کسب و کار چین پنلی رو دارند ولی این تاثیری در سئو سایت شما ندارند ، این باکس فقط باعث می شوند که ترافیک سایت شما از این باکس در صورت کلیک کاربر بالا بره ، در واقع این یک CTR نیست .

 7 – هاست اشتراکی و هاست ارزان

این موضوع باعث نمیشه شما رتبه ی خودتون در گوگل رو از دست بدید ، ولی اگر سرعت سایت شما در بارگذاری پایین باشه باعث آزار کاربر میشه و سایتتون رو ترک میکنه ، تفاوت هاست اشتراکی و هاست ارزان فقط در سرعت هست که فاکتور مهمی می باشد .

8 – استفاده از تنظیمات پیش فرض گوگل

فایل Robot.txt

وقتی ربات های گوگل وارد سایتی می شوند اگر شما دسترسی سایت رو برای اون نبسته باشید این رو در نظر بگیرید که به همه ی لینک های سایت شما سر زده ، اگه شما تنظیمات خاصی در Robot.txt انجام نداده باشید نباید نگران این باشید که گوگل سایت شما رو بررسی میکنه یا خیر .

9 – کاراکتر های جدا کننده عنوان

وقتی عنوان صفحه در تیتر مقاله شما قرار میگیره ، مثلا اسم برند شما و بعد جدا کننده و سپس کلمات کلیدی و .. آیا استفاده از کاراکترخاصی مثل (-) (|) (_) تاثیری در رتبه بندی داره ؟ پاسخ منفی هست ، این مسئله کاملا شخصیداست و ربطی در درتبه بندی نداره ، ممکن است شما به (|) نتیجه ی بهتری برسید ولی این دلیل نمی شود که از کاراکتر های دیگر مهم تر باشد .

10 – استفاده از تیتر های head

اینکه شما فکر می کنید از H1 یا H2 یا H3 استفاده کنید انتخاب خودتون وطراح سایت است ، آنچنان موضوع مهمی در رتبه بندی برای سایت نیست .

منبع : Moz blog

0
اشتراک‌گذاری
Farid Mohammadi

ارسال پاسخ