تحلیل سایت رقبا با ابزار SimilarWeb

ابزار سئو

تحلیل اصولی رقبا یکی از مهم ترین موارد تعیین استراتژی بهینه سازی و سئو سایت می باشد. همواره تعدادی سوال کلیدی

ذهن مدیران سایت ها را برای آغاز پروژه های دیجیتال مارکتینگ مشغول خود می سازد.

سوالات مهم تعیین قدرت رقبا و شروع تعیین استراتژی کسب و کار

آنالیز سایت رقیب

• تعداد بازدید کنندگان سایت های رقیب چقدر است؟

• میزان حضور بازیدکنندگان از سایت رقیب چند دقیقه است؟

• رتبه جهانی سایت و رتبه آن در کشور چند است؟

• بازدید کننده ها به چه طریقی وارد سایت رقیب شده اند (چند درصد از طریق جستجو یا به صورت مستقیم و … )

و…

و بسیاری از سوالات کلیدی دیگر که پاسخ درست به آنها نقشه راه کسب و کار را برایمان ترسیم می نماید.

برای پاسخ هر کدام از سوالات فوق روش ها و ابزار مختلف و متفاوتی وجود دارد. یکی از این ابزار ها استفاده از سایت

similarweb می باشد که با وارد کردن آدرس سایت رقیب می توانید در 10 بخش اطلاعات سایت مورد نظر را بررسی کنید.

نمونه زیر بررسی سایت زومیت می باشد.

  1. Overview

در این بخش اطلاعاتی مانند رتبه سایت در جهان و ایران، تعداد بازدیدکنندگان از سایت و میزان حضور آنها در سایت و مواردی ازین دست ارائه میشود.

 

رتبه و ترافیک سایت

2. Traffic Sources

چگونگی ورود کاربران به سایت از طرق مختلف از جمله به صورت مستقیم، از موتورهای جستجو، از طریق بک لینک ها و شبکه های اجتماعی و سایر موارد.

روش های ورود کاربران به سایت

3. Geo

ملیت IP های کاربران ورودی به سایت

ملیت کاربران سایت

4. Referrals

اطلاعاتی راجع به اینکه کاربران از سمت کدام سایت به سایت رقیب ما رسیده اند و به تفسیر دیگر کدام سایت ها به رقبای ما ارجاع داده اند و سایت هایی که کاربران بعد از خروج از سایت مورد نظر از انها بازدید داشته اند.

5. Search

کلمات کلیدی سایت

کلمات کلیدی

6. Socilal Network

سهم و میزان فعالیت سایت در شبکه های اجتماعی

Social Network

7. Ads

تبلیغات

تبلیغات

8. Audience interest

کاربرانی سایت رقیب کدام سایت ها را بازدید کرده اند.

علایق کاربران به سایت های دیگر

9. Similar Sites

سایت های مشابه از نظر حوزه کاری

سایت های مشابه

10. Apps

برنامه های کاربردی مرتبط با سایت

برنامه های کاربردی

0
اشتراک‌گذاری
Shahram Oladi

ارسال پاسخ